eCPC Bied Strategie Verdwijnt binnen Google Ads
Het was al gedaan met eCPC binnen Shopping campagnes, maar Google heeft nu laten weten dat de eCPC bied strategie ook gaat verdwijnen voor Search- en Display campagnes. Dit is een “logische” (vanuit Google bekeken) actie in opmars naar Pmax / Demand Gen-only campagne types.
Wij merken dat de reguliere campagne types hoe dan ook wat minder aandacht lijken te krijgen omdat Performance Max wordt voorgesorteerd in de veilingen. Ook dit was te verwachten.
Op deze pagina lees je de tijdslijn en overige informatie.
In het kort:
Vanaf oktober 2024, wanneer je nieuwe campagnes aanmaakt, zal eCPC niet meer beschikbaar zijn. Bestaande campagnes met eCPC blijven tot maart 2025 doorlopen met deze biedstrategie mogelijkheid.
Vanaf maart 2025 verdwijnt eCPC als biedstrategie.

Gratis adviesgesprek
Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.
Gratis adviesgesprekGerelateerde blogs
Wat Zijn de Drie Voordelen van POAS voor Google Ads?
POAS is een interessante upgrade en verfijning binnen een SEA strategie. In eerdere blogs hebben we hier reeds over geschreven. In dit blog leggen we uit de drie voordelen uit…
Google Ads Voegt ‘Conv. value (incl. Predicted)’ Metric Toe Voor Toekomstgerichte Conversie Inzichten
Google heeft zonder veel rumoer een nieuwe metric toegevoegd: Conv. value (incl. predicted). Deze kolom combineert de huidige omzet van conversies met voorspellingen, waardoor je niet alleen ziet wat er…
Bron: Google Ads blog Het regent momenteel van de Google Ads updates. Afgelopen week een mega update omtrent Performance Max inzichten, deze week omtrent AI Max voor Search. Google heeft…