Google Ads Lanceert Plaatsingsrapporten voor Performance Max-campagnes
Google Ads heeft plaatsingsrapporten gelanceerd voor Performance Max-campagnes. Plaatsingsrapporten laten zien waar Performance Max-advertenties zijn weergegeven, deze bieden daardoor de adverteerders de nodige inzichten. Tot op heden laakte het daar nog behoorlijk aan.Het is slechts hopelijk het begin. De huidige plaatsingsrapporten voor Performance Max laten alleen zien waar advertenties zijn weergegeven en hun vertoningen, maar nog geen klikgegevens. Het begin van enige transparantie is er, echter moet dit natuurlijk meer worden.
Wat wij gemerkt hebben aan de Performance Max-campagnes, gelijk aan Smart Shopping jaren geleden, dat het na een korte succesvolle periode, qua resultaat instort. Ook hebben we gezien dat Performance Max, verkeer weghaalt bij Shopping. In enkele instanties nam het Shopping verkeer drastisch af, daar waar het bij Performance Max toenam. Mogelijk zal de kwaliteit in de toekomst veel hoger zijn, echter is dat op dit moment niet gewenst.

Gratis adviesgesprek
Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.
Gratis adviesgesprekGerelateerde blogs
Wat Zijn de Drie Voordelen van POAS voor Google Ads?
POAS is een interessante upgrade en verfijning binnen een SEA strategie. In eerdere blogs hebben we hier reeds over geschreven. In dit blog leggen we uit de drie voordelen uit…
Google Ads Voegt ‘Conv. value (incl. Predicted)’ Metric Toe Voor Toekomstgerichte Conversie Inzichten
Google heeft zonder veel rumoer een nieuwe metric toegevoegd: Conv. value (incl. predicted). Deze kolom combineert de huidige omzet van conversies met voorspellingen, waardoor je niet alleen ziet wat er…
Bron: Google Ads blog Het regent momenteel van de Google Ads updates. Afgelopen week een mega update omtrent Performance Max inzichten, deze week omtrent AI Max voor Search. Google heeft…