Nieuw Match Type in Google Ads: Search Max

Googleshoppingspecialist Google Ads Leestijd: 1 min

Diverse mensen hebben een nieuw match type in Google Ads gespot, genaamd “Search Max”. Dit match type lijkt ontworpen in respons op verdergaande AI/machine learning/LLMs. Lars Thoning Dybro kwam het match type tegen en Mike Ryan speculeert dat het een iteratie is van een “Smart Matching” matchtype-test uit 2021.

Bron: Search Engine Land

Ons lijkt het in die zin een logisch gevolg van meer geautomatiseerde campagnes, Performance Max.

Wat het precies inhoudt, weten we nog niet, maar dat de matching op dit moment met Breed, Woordgroep en Exact, al lang niet meer Woordgroep en Exact zijn. Alles lijkt meer en meer Breed te worden door synoniemen, aanverwante woorden etc. 

De uitdaging is echter dat het lang niet altijd even relevant is. 

Toch liever uitbesteden?

Gratis adviesgesprek

Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.

Gratis adviesgesprek

Gerelateerde blogs

Haal het maximale uit jouw Google Ads-campagnes.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek en ontdek hoe wij jouw online succes kunnen vergroten.
Bekijk wat wij voor jou kunnen doen Of plan hier een afspraak in onze agenda
Top