Nieuw Match Type in Google Ads: Search Max
Diverse mensen hebben een nieuw match type in Google Ads gespot, genaamd “Search Max”. Dit match type lijkt ontworpen in respons op verdergaande AI/machine learning/LLMs. Lars Thoning Dybro kwam het match type tegen en Mike Ryan speculeert dat het een iteratie is van een “Smart Matching” matchtype-test uit 2021.
Bron: Search Engine Land
Ons lijkt het in die zin een logisch gevolg van meer geautomatiseerde campagnes, Performance Max.
Wat het precies inhoudt, weten we nog niet, maar dat de matching op dit moment met Breed, Woordgroep en Exact, al lang niet meer Woordgroep en Exact zijn. Alles lijkt meer en meer Breed te worden door synoniemen, aanverwante woorden etc.
De uitdaging is echter dat het lang niet altijd even relevant is.

Gratis adviesgesprek
Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.
Gratis adviesgesprekGerelateerde blogs
Wat Zijn de Drie Voordelen van POAS voor Google Ads?
POAS is een interessante upgrade en verfijning binnen een SEA strategie. In eerdere blogs hebben we hier reeds over geschreven. In dit blog leggen we uit de drie voordelen uit…
Google Ads Voegt ‘Conv. value (incl. Predicted)’ Metric Toe Voor Toekomstgerichte Conversie Inzichten
Google heeft zonder veel rumoer een nieuwe metric toegevoegd: Conv. value (incl. predicted). Deze kolom combineert de huidige omzet van conversies met voorspellingen, waardoor je niet alleen ziet wat er…
Bron: Google Ads blog Het regent momenteel van de Google Ads updates. Afgelopen week een mega update omtrent Performance Max inzichten, deze week omtrent AI Max voor Search. Google heeft…