Performance Max & Zoektermen Uitsluiten, Eindelijk via Google Ads Interface
Performance Max is lange tijd een buitenbeentje geweest aangaande allerlei zaken. Je kon bijvoorbeeld niet via de interface uitsluitlijsten toekennen aan Performance Max campagnes en ook niet direct uitsluiten via het overzicht Zoektermen. Via een formulier kon je Google Ads contacteren om Performance Max campagnes toe te kennen aan bepaalde uitsluitlijsten. Het kostte niet veel werk, maar het was ook niet real-time geregeld.
Dit alles is nu voorbij. In al onze klant accounts kunnen we de twee volgende zaken nu gericht optimaliseren en toepassen:
- Via de interface kun je uitsluitlijsten toekennen aan Performance Max campagnes.
- Je kunt via het overzicht Zoektermen, zoekopdrachten uitsluiten binnen uitsluitlijsten. Voorheen kon het alleen maar op campagne niveau (voor Performance Max). Dit was omslachtig omdat je dan in hetzelfde overzicht, zoektermen voor bijvoorbeeld reguliere campagnes niet in uitsluitlijsten kon uitsluiten. Daardoor moest je of twee keer een ‘ronde’ doen om uit te sluiten, of alles gedwongen op campagne niveau uitsluiten. Dit laatste was niet efficiënt.
Wat vind jij van deze twee features?

Gratis adviesgesprek
Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.
Gratis adviesgesprekGerelateerde blogs
Hoe zet ik een goede Google Ads campagnestructuur op?
Een passende campagnestructuur is de basis voor zo optimaal mogelijk draaiende Google Ads campagnes om de kwaliteit zo goed mogelijk te houden op termijn. Toch zien we vaak dat adverteerders…
Performance Max: 5 Redenen Waarom Jouw Resultaten Tegenvallen
Performance Max werd door Google gepresenteerd als de nieuwe oplossing voor adverteerders. Eén campagne, alle kanalen, volledig geautomatiseerd. Maar de praktijk blijkt weerbarstiger. Waar de één goede resultaten behaalt, ziet…
Bron: Google Ads blog Performance Max-campagnes krijgen binnenkort uitgebreidere rapportagemogelijkheden. Onder andere kanaal specifieke prestaties, zoektermen en asset-analyse. Eindelijk kunnen adverteerders en specialisten meer inzicht verkrijgen in de “black…