Top 3 Google Ads Acties voor 2024Google Ads blijft zich door ontwikkelen, voor ons zijn dit de drie top acties waar we mee bezig gaan voor onze klanten:

Server-side tracking

Het fundament van Google Ads (en elk online plattform) is tracking. Google heeft vorig jaar bekend gemaakt dat het dit jaar third party tracking en cookies gaat uitfaseren binnen Google Chrome. Om kosten-effectief en efficiënt Google Ads (en andere kanalen) te blijven ontplooien, is server side tracking een oplossing.

Daarnaast vereist Consent Mode V2 dat je voor Maart 2024 de cookies update zodat je nog bijv. remarketing kunt doen.

Begin er tijdig mee om ervoor te zorgen dat ‘ad-operations’ blijft doorgaan zoals ze hebben gedaan.

Analyse en inzichten

Daaruit voortkomende is er natuurlijk het aspect, wat doe je met al die (ruwe) data? Er is zoveel data beschikbaar, zowel in Google Ads als in Google Analytics (4) om er inzichten uit te halen voor zowel campagne optimalisaties maar ook business optimalisaties zoals voorraad, website, prijzen en ga zo maar door.

Met het gebruik van BigQuery kun je ruwe data opslaan en er analyses op doen die binnen de GA4 interface niet mogelijk zijn. Bouw competitief voordeel op door gebruik te maken van datgene wat er nog (maar) weinig doen.

AI / Performance Max / Demand Generation

En natuurlijk, last but not least, de komst van AI en de campagne types Performance Max en Demand Generation, daar gaan we dit jaar veel in testen. Er zijn een hoop dimensies beschikbaar waar op A/B tests gedaan kunnen worden.

Maar denk ook aan Product Studio in Google Merchant Center Next om product feeds te optimaliseren.

Wat zijn prominente acties die jij gaat ondernemen in 2024 op Google Ads?