Vier Nieuwe Inzichten binnen Google Ads voor Betere BesluitvormingHet tabblad Inzichten binnen de Google Ads omgeving gaat komende weken uitgebreid worden met de volgende elementen: Inzichten in consument interesses, Publieksinzichten, Inzichten in de geschiedenis van veranderingen en veilingen en Vraagprognoses.

Hieronder kort uiteengezet.

Inzicht in consument interesses:
Op basis van geanonimiseerde data wordt de best presterende thema’s binnen de zoekopdrachten inzichtelijk gemaakt, en hoe deze op dit moment presteren in het account.

Inzicht in publiek:
Met deze informatie wil Google de adverteerders helpen met het doorgronden van de Interesses en Affiniteiten van degene die de advertenties zien, met name de gebruikersgroepen waarvan Google’s automatisering heeft vastgesteld dat ze voor sterke prestaties zorgen. Daarnaast geeft het inzicht in welke advertenties het best presteren. Dit is natuurlijk van belang om te begrijpen welke communicatie het beste resoneert met welke aspecten van de doelgroep.

Inzichten in de geschiedenis van veranderingen en veilingen:
Deze inzichten helpen om beter te begrijpen hoe verschuivende concurrentie of wijzigingen die de adverteerder doet van invloed zijn op de prestaties.

Vraagprognoses:
Google’s machine learning wordt gebruikt om de vraag (zoekopdrachten) te voorspellen in de komende 180 dagen.

Google genereert en slaat steeds meer gegevens op, echter het doorgronden van deze informatie tot inzichten is nogal wat. Deze ontwikkelingen kunnen daarom dan interessant zijn.

Let wel op, een echt inzicht is niet 100% kanaalgericht, de informatie die Google presenteert en zal presenteren moet wel in context geplaatst worden van de adverteerder, haar propositie, communicatie enzovoorts.