Implement consent for ads personalization – Voor Maart 2024 Moet het Geregeld Zijn
Meer en meer adverteerders zien de volgende melding binnen hun Google Ads interface:
Implement consent for ads personalizationYou are not providing EEA end-user consent signals required for ad personalization features. Take action before March, 2024 or your campaign performance will be impacted.
Deze melding heeft te maken met Consent Mode V2, wat voor Maart 2024 geimplementeerd moet zijn.
in vorige artikelen, zoals deze en deze, hebben we uiteengezet waarom dit vereist is en wat er aangepast moet worden. In een notendop gaat het erop dat adverteerders expliciete toestemming krijgen om bepaalde gegevens op te mogen slaan zodat adverteerders remarketing mogen doen op de bezoekers.
Hulp nodig bij het implementeren van Consent Mode V2 zodat je voor Maart 2024 gereed bent? Neem dan snel contact met ons op.

Gratis adviesgesprek
Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.
Gratis adviesgesprekGerelateerde blogs
Performance Max: 5 Redenen Waarom Jouw Resultaten Tegenvallen
Performance Max werd door Google gepresenteerd als de nieuwe oplossing voor adverteerders. Eén campagne, alle kanalen, volledig geautomatiseerd. Maar de praktijk blijkt weerbarstiger. Waar de één goede resultaten behaalt, ziet…
Advertenties die niet verschijnen op Google Shopping is een veelvoorkomend probleem. In dit uitgebreide artikel behandelen we tien mogelijke oorzaken en geven we concrete oplossingen om je zichtbaarheid te verbeteren.…
Wat Zijn de Drie Voordelen van POAS voor Google Ads?
POAS is een interessante upgrade en verfijning binnen een SEA strategie. In eerdere blogs hebben we hier reeds over geschreven. In dit blog leggen we uit de drie voordelen uit…