Met Google Tag Manager (GTM) tot 70% Onjuiste Conversies Toekennen aan Acquisitie KanaalGoed en betrouwbaar inzicht in de cijfers is van belang om goed sturing te geven aan de marketing investeringen (in dit specifieke geval). Echter worden er in toenemende mate meer conversies toegekend aan het directe kanaal. Dit kan natuurlijk zeker komen door meer merkbekendheid, maar een andere reden is bijvoorbeeld door het gebruik van cookie blockers e.d.

Door Google Tag Manager te gebruiken, kunnen de conversies toegekend worden aan de juiste acquisitie kanalen. Hierdoor kun je als ondernemer of marketing manager veel beter de marketing activiteiten beoordelen en daar waar nodig bijsturen.

Via Google hebben wij vernomen dat bedrijven tot maar liefst 70% van de onjuist toegekende conversies kan ‘terughalen’ en kan toewijzen aan het juiste kanaal. 70%! Dit kan alleen maar betekenen dat de sturing op SEO, SEA, en andere kanalen beter inzichtelijk is en erop gestuurd kan worden.

Wil je dit Google Tag Manager (GTM) ook correct geïmplementeerd op de site en zo het meest volledige inzicht in jouw site verkrijgen? Google is meer en meer bezig om het conventionele tracking uit te faseren.

Bekijk dan ons Google Tag Manager & Tracking implementatie product hier.